Langkau ke kandungan utama

Review Youthfinity Face Oil

HASILNYA MY SKIN LOOKS MORE YOUTHFUL AND GLOWING!
Youthfinity Facial Oil

Minyak untuk muka? Biar betul, sapu minyak pada muka, tidak berminyak-minyakkah muka tu nanti?

Saya pun amat skeptikal pada mulanya. Tambahan pula, saya pada asalnya memang muka jenis berminyak, jadi bila dengar je Facial Oil, eww, bolehkah dipakai??

Saya pun beli bila stok sampai Malaysia. Mula-mula tu ambil setitis jer, sebab tak suka sangat minyak-minyak ni. Kemudian tercium baunya yang harum. Wah...bestnya bau.

Kemudian sapu pada belakang tangan, jadi lembap pula. Wow amazingnya! Dan...tiada rasa minyak.

Saya ambil dua titis dan sapu ke muka. Tak terasa minyak langsung. Kulit terasa sedap jer, lembut jer, dan nampak berkilau. 

Wah nampak macam lawa.

Actually kulit saya sekarang mudah sangat jadi kering. Jadi, saya memang amat perlukan kelembapan yang banyak. Facial Oil ini rupa-rupanya membantu kulit saya jadi glowing, nampak lembap dan berasa amat selesa.

Sekarang ni saya dah mula pakai sejak hujung bulan Februari, dan sebanyak suku botol habis. Saya memang tak tinggal memakai 2 hingga 3 titis minyak sebelah pagi dan malam. Saki-baki minyak yang ada pada jari-jari saya itu, saya sapukan ke kuku saya. Sememangnya hujung jari saya bertambah halus.

OKlah, korang nak tahu tak mengapa Youthfinity Facial Oil ini best sangat? Yang paling best tentang facial oil ini ialah kerana emas yang terkandung di dalamnya.

Biasanya produk yang mengandungi emas, produk itu amat eksklusif dan mahal. Ya, facial oil ini memang agak pricey, tapi masih mampu dimiliki.

Saya kongsikan sedikit pengalaman saya memakai facial oil ini. Wajah saya, selain menjadi kering sejak menghampiri fasa menopaus ini, sudah terkena eczema, iaitu rasa gatal pada kulit, apabila digaru, kulit menjadi melecet dan berair. Saya mengalami masalah ini di bahagian leher, dan di bahagian pipi bawah mata. Selama beberapa bulan, saya terpaksa ambil ubat doktor. Kesan bengkak masih ada bawah mata saya.

Selama saya menggunakan facial oil ini, saya memang fokus mengurut perlahan bawah mata saya yang bengkak itu, setiap kali saya memakai minyak ini. Kulit saya beransur elok dan bengkak itu sudah tidak lagi ketara. Syukurnya saya.

Bahan utama dalam Youthfinity Facial Oil ini adalah Alpen Rose, Evening Primrose dan Peptida emas cair 24K.

Emas mempunyai kekuatan tersendiri, ia anti-radang, dapat menggalakkan penghasilan kolagen bagi menganjalkan lagi kulit kita.

Bahan kandungannya yang lain termasuklah:-

Fungsi - Resist (Menentang)

Alpen Rose, tumbuhan yang dapat hidup sehingga 100 tahun ini, hanya ditemui di kawasan pergunungan Alps di Switzerland memiliki pati molekul pelindung yang tiada taranya di dunia. Bayangkan, tumbuhan ini dapat hidup dan bertahan sebegitu lama walaupun dikelilingi oleh sinar UV yang tinggi, serta cuaca dingin dan kering yang melampau. Saintis Mary Kay berjaya mengekstrak khasiat bunga rose ini dan mencipta anti-oksida yang berkuasa. Ia dapat membantu kulit melawan pencemaran yang menjejaskan kecantikan dan kesihatan kulit kita.

Fungsi - Rejuvenate (Memudakan kembali)

Bunga Evening Primrose yang hanya berkembangan pada waktu malam mengandungi khasiat rejuvenasi yang unggul.

Kulit kita sibuk 'berperang' menentang pencemaran yang wujud di sekeliling kita pada sebelah siang. Pada sebelah malamnya pula, kulit melakukan proses membaikpulih. Ketika malam, proses rejuvenasi (membaik) akan berjalan dengan lebih berkesan. Ekstrak bunga Evening Primrose ini dapat meningkatkan produksi protein matriks kulit.

Anda boleh dapatkan Youthfinity Facial Oil ini daripada saya.

Senang jer nak order, senang jer nak guna.

Untuk order, sila tekan LINK.
Untuk berbual dahulu dengan saya, tekan sini.



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tips memakai Clearproof Deep Cleansing Charcoal Mask dari Mary Kay

Mary Kay Clearproof Deep Cleansing Charcoal Mask Cara pakai Mary Kay Deep Cleansing Charcoal Mask. 1. Bersihkan muka dengan pencuci muka yang sesuai dengan jenis kulit. Urut dengan jari lembut-lembut. Tips : Pakai masker pada sebelah malam sahaja. 2. Bilas dan lap wajah anda dengan tuala muka yang lembut, lembut-lembut. 3. Sapu dan ratakan masker ke seluruh wajah dan anda bolehlah relax selama 10 - 20 minit. Tidak perlu mencampurkan masker dengan air. Sapu masker sehingga warnanya opaque. Boleh gunakan jari sahaja ataupun menggunakan face mask spatula. Tips : Anda boleh menyapu toner dahulu sebelum meratakan masker ke wajah jika suka. Haruman mint akan menenangkan anda sepanjang waktu memakainya. Kulit berasa dingin dan selesa. 4. Bilas masker hingga bersih menggunakan air suam atau air paip sahaja, gunakan jari lembut-lembut. Anda boleh gunakan Disposable Facial Cloth untuk memudahkan pembersihan masker. Masker ini mudah dibersihkan. Jangan gunakan berus atau berus Skinvigora

Retinol untuk wajah lebih halus, mulus, cerah, sekata dan tiada jerawat.

Retinol dianggap gold standard dalam skincare bagi mengatasi isu penuaan kulit baik lelaki mahupun untuk wanita. Terutamanya untuk wanita. Berkesan dalam menangani semua kesan penuaan pada kulit seperti:- 1. Pengenduran kulit sehingga kulit nampak jatuh dan kendur serta kekuningan (sallow) 2. Melicinkan kedutan kasar pada kulit; 3. Memudarkan jeragat; 4. Menghaluskan liang pori; 5. Memudarkan parut jerawat; 6. Kulit menjadi licin, halus dan lebih cerah. Sebelum saya cerita lebih lagi tentang Retinol, saya ingin kongsikan dahulu keadaan kulit saya selama ini. Keadaan kulit sebelum ini (Sebelum Retinol) Kulit saya mengalami kesan penuaan ketara atas faktor usia. Jeragat agak jelas, kedutan nasolabial dan marionette lines pada kulit wajah saya agak ketara. Selain itu, kulit dan pori kelihatan kasar. Selepas 3 bulan konsisten memakai Retinol serta serum, kulit saya semakin tegang, kedutan kasar menjadi kurang ketara, jeragat semakin pudar dan saya menjadi wanita yang happy dengan kulit waj

Jenis-jenis Serum Mary Kay

Serum adalah tambahan penting ke dalam rutin penjagaan kulit harian terutama bagi kita yang sudah mencapai usia 25 tahun dan ke atas. Namun, serum boleh ditambah ke dalam rutin penjagaan kulit bagi pengguna muda yang baru berusia 18 tahun. Serum mempunyai tekstur yang cair, halus, dan mudah diserap ke dalam kulit. Oleh sebab molekulnya halus, maka serum dapat tembus hingga ke lapisan dermis kulit kita. Serum mengandungi bahan aktif berkuasa tinggi hingga dapat menentang kesan yang mahu dihilangkan dari permukaan kulit. Pernahkah anda tertanya-tanya fungsi serum yang anda beli, guna dan pakai setiap hari itu? Serum Mary Kay Setiap serum mempunyai fungsi khusus kerana sifat serum itu sendiri, ia direka khas bagi mengatasi satu-satu isu yang mahu diperbaiki. Buat masa ini belum ada 1 botol serum yang dapat mengatasi SEMUA isu kulit. Sebagai contoh, di Mary Kay, terdapat pelbagai jenis serum dan saya akan cuba kupas satu persatu khas untuk pengetahuan anda. Untuk menghidrat