Langkau ke kandungan utama

Best Electrical Facial Brush in 2021 Skinvigorate Sonic

Tahukah anda cara betul membersihkan kulit pada waktu pagi dan waktu malam?

Kulit perlu dicuci dengan pencuci muka yang sesuai dengan jenis dan keadaan kulit, minimum 2 kali sehari. Gunakan jari kecantikan anda dan gosoklah wajah dengan lembut.

Terbaiklah jika anda menggunakan berus wajah bagi memastikan kulit dibersih dengan tuntas.

Dan...pernahkah anda mendengar tentang berus Skinvigorate Sonic dari Mary Kay?



Pastikan pencuci muka yang anda pakai itu sesuai dengan jenis kulit anda.

Mengapa penting bagi anda menggunakan pencuci muka yang sesuai? 

Kerana, pencuci muka yang sesuai akan memelihara keseimbangan pH kulit anda. pH kulit manusia adalah sekitar 4.5 hingga 5.7, iaitu asid lemah. Semakin tinggi usia seseorang, pH kulitnya menjadi semakin besar. 

Apabila berlaku ketidakseimbangan pH ini, kulit mungkin akan menjadi terlalu kering atau terlalu berminyak. Masalah lain pula yang akan muncul pada kulit anda.

Untuk memastikan jenis kulit anda, kami sedia mengimbas kulit anda dengan menggunakan Skin Analyser. Walau bagaimanapun, dengan sedikit soal-jawab, kami masih boleh mendapatkan jawapan yang tepat berkaitan kulit anda.

Selain menggunakan pencuci muka yang sesuai dengan jenis kulit, anda perlu menggosok muka dengan berus. Gosokan jari didapati tidak dapat memberikan anda cucian muka yang benar-benar bersih.

Jika anda bermekap, anda lebih perlu menggunakan berus bagi membersihkan segala bedak dan krim yang sudah termasuk ke dalam pori-pori anda. Namun, anda juga boleh menggunakan produk terbaru dari Mary Kay yang dapat membersihkan kulit dengan satu swipe sahaja, iaitu Micellar Water.

Jika anda tidak bermekap? Anda tetap perlu mencuci muka dengan berus bagi membersihkan kotoran seperti habuk halus yang melekat di celah-celah bulu roma pada muka anda.

Kesimpulannya, samada anda bermekap ataupun tidak, anda tetap perlu membersihkan muka dengan berus muka.

Sudah tentu saya rekomen anda menggunakan berus muka Skinvigorate Sonic, berus yang membersihkan kulit muka dengan menggunakan teknologi sonik (getaran).

Berus istimewa ini bukan setakat membersihkan kulit muka bahkan menggalakkan peredaran darah bawah kulit hingga smpai ke lapisan bawah kulit anda. Hasilnya? Kulit anda lebih bersinar, kelihatan lebih sihat.

Berus ini membersihkan kulit anda 4 kali ganda lebih bersih berbanding cucian tangan.
Untuk mengetahui lebih lagi tentang berus istimewa ini, sila klik di sini.

Bagi mengetahui langkah penjagaan kulit sebelah pagi, boleh baca lagi di sini.

Bagi bacaan lanjut mengenai langkah penjagaan kulit sebelah malam, boleh ke sini ya.

Untuk tips cara betul menggunakan berus, sila tontoni video ini.



Untuk tempahan ataupun ingin bertanya lebih lanjut, sila hubungi saya 24/7. Saya sudi menjawab sebarang kemusykilan anda.

Mary Kay Ind. Beauty Consultant

Untuk order directly, sila tekan LINK



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Retinol untuk wajah lebih halus, mulus, cerah, sekata dan tiada jerawat.

Retinol dianggap gold standard dalam skincare bagi mengatasi isu penuaan kulit baik lelaki mahupun untuk wanita. Terutamanya untuk wanita. Berkesan dalam menangani semua kesan penuaan pada kulit seperti:- 1. Pengenduran kulit sehingga kulit nampak jatuh dan kendur serta kekuningan (sallow) 2. Melicinkan kedutan kasar pada kulit; 3. Memudarkan jeragat; 4. Menghaluskan liang pori; 5. Memudarkan parut jerawat; 6. Kulit menjadi licin, halus dan lebih cerah. Sebelum saya cerita lebih lagi tentang Retinol, saya ingin kongsikan dahulu keadaan kulit saya selama ini. Keadaan kulit sebelum ini (Sebelum Retinol) Kulit saya mengalami kesan penuaan ketara atas faktor usia. Jeragat agak jelas, kedutan nasolabial dan marionette lines pada kulit wajah saya agak ketara. Selain itu, kulit dan pori kelihatan kasar. Selepas 3 bulan konsisten memakai Retinol serta serum, kulit saya semakin tegang, kedutan kasar menjadi kurang ketara, jeragat semakin pudar dan saya menjadi wanita yang happy dengan kulit waj

Tips memakai Clearproof Deep Cleansing Charcoal Mask dari Mary Kay

Mary Kay Clearproof Deep Cleansing Charcoal Mask Cara pakai Mary Kay Deep Cleansing Charcoal Mask. 1. Bersihkan muka dengan pencuci muka yang sesuai dengan jenis kulit. Urut dengan jari lembut-lembut. Tips : Pakai masker pada sebelah malam sahaja. 2. Bilas dan lap wajah anda dengan tuala muka yang lembut, lembut-lembut. 3. Sapu dan ratakan masker ke seluruh wajah dan anda bolehlah relax selama 10 - 20 minit. Tidak perlu mencampurkan masker dengan air. Sapu masker sehingga warnanya opaque. Boleh gunakan jari sahaja ataupun menggunakan face mask spatula. Tips : Anda boleh menyapu toner dahulu sebelum meratakan masker ke wajah jika suka. Haruman mint akan menenangkan anda sepanjang waktu memakainya. Kulit berasa dingin dan selesa. 4. Bilas masker hingga bersih menggunakan air suam atau air paip sahaja, gunakan jari lembut-lembut. Anda boleh gunakan Disposable Facial Cloth untuk memudahkan pembersihan masker. Masker ini mudah dibersihkan. Jangan gunakan berus atau berus Skinvigora

Jenis-jenis Serum Mary Kay

Serum adalah tambahan penting ke dalam rutin penjagaan kulit harian terutama bagi kita yang sudah mencapai usia 25 tahun dan ke atas. Namun, serum boleh ditambah ke dalam rutin penjagaan kulit bagi pengguna muda yang baru berusia 18 tahun. Serum mempunyai tekstur yang cair, halus, dan mudah diserap ke dalam kulit. Oleh sebab molekulnya halus, maka serum dapat tembus hingga ke lapisan dermis kulit kita. Serum mengandungi bahan aktif berkuasa tinggi hingga dapat menentang kesan yang mahu dihilangkan dari permukaan kulit. Pernahkah anda tertanya-tanya fungsi serum yang anda beli, guna dan pakai setiap hari itu? Serum Mary Kay Setiap serum mempunyai fungsi khusus kerana sifat serum itu sendiri, ia direka khas bagi mengatasi satu-satu isu yang mahu diperbaiki. Buat masa ini belum ada 1 botol serum yang dapat mengatasi SEMUA isu kulit. Sebagai contoh, di Mary Kay, terdapat pelbagai jenis serum dan saya akan cuba kupas satu persatu khas untuk pengetahuan anda. Untuk menghidrat